Create and deploy IT solutions

4 tendensen voor groothandels in 2017

4 tendensen voor groothandels in 2017

4 tendensen voor groothandels in 2017

Waar moeten groothandelaars zich aan verwachten in 2017? Eén trend stelt zich alvast erg duidelijk: nieuwe technologieën zullen deze sector verder blijven veranderen. Het risico ingehaald te worden door de concurrentie speelt mee in de manier waarop groothandels werken en relaties onderhouden. Hoe kunt u uw businessmodel herdefiniëren in dit digitaal tijdperk?

Vandaag gebruiken grote namen in deze sector nu al technologie om hun klanten een uitgebreide en op maat gemaakte ervaring aan te bieden. Om mee te kunnen met deze grote spelers moet elke groothandel zich bewust zijn van haar bedrijfsprocessen en hoe deze heruitgevonden kunnen worden. Net zoals marktleiders Ebay , Amazon en Coolblue moet u uw complexiteit afbouwen om zo uw efficiëntie te verhogen. We helpen u alvast met deze 4 opkomende trends waar u op kunt inspelen.

 

Mobiele aankopen

In 2017 zullen 92% van alle groothandels hun producten online verkopen. E-commerce gebruiken spreekt voor zich, maar hoe kan u dit nog verder optimaliseren? Denk mobile! Online verkopen gebeuren steeds vaker via mobiele apparaten. U moet zichzelf de vraag stellen of uw informatie en producten eenvoudig te vinden zijn via mobiele apparaten. Worden (potentiële) klanten mobiel bereikt, worden ze aangemoedigd contact te nemen of om terug te komen? Vergeet niet dat bijna iedereen een smartphone heeft.

 

Multikanaal voor uw B2B

B2B staat voor Business to Business, niet Boring to Boring. Achter organisaties zitten mensen die ook op een menselijke manier behandeld en aangesproken willen worden. Zij kennen de Apples en Ubers van deze wereld en verwachten gelijkaardige ervaringen bij andere bedrijven. Zij gebruiken een smartphone en verwachten op meerdere kanalen uw organisatie te kunnen bereiken. Het aantal mogelijke contactpunten voor uw B2B neemt dan ook verder toe. Het is belangrijk in te zetten op een consistente en moderne user experience en dit op elk kanaal.

 

Digitalisatie op het terrein

Niet zo heel erg lang geleden waren uw verkopers het eerste en enige aanspreekpunt om sales te genereren. Die tijd ligt ondertussen achter ons. Dankzij digitalisatie vinden prospects schatten aan informatie over uw organisatie, producten en diensten. Dankzij nieuwe tools zoals Microsoft Dynamics 365 kunt u uw verkoop afstemmen op dit digitale tijdperk. U zorgt zo dat de informatie in realtime aangepast wordt zodat potentiële klanten via al uw (digitale) kanalen steeds de meest recente informatie terugvinden of ontvangen.

 

Marketing gebouwd op insights en Big Data

Bedrijven moeten steeds meer rekening houden met data en insights om juiste beslissingen te nemen en zo de ROI te verhogen. Een correcte analyse van deze big data zorgt dat u uw klanten en processen beter begrijpt en hierop kunt inspelen om uw werking, producten en diensten te verbeteren. Maar hoe spring je correct om met deze grote hoeveelheden data? Dankzij Power BI, de Business Intelligence tool van Microsoft, kunt u deze data beter analyseren en begrijpen. Het geeft u een beeld over het aankoopproces van uw klanten en u ziet meteen waar u efficiëntiewinsten kunt boeken. Dit levert een schat aan informatie op die uw marketingteam kan gebruiken om gerichter en doeltreffender uw juist doelpubliek te bereiken.

 

Interesse in Microsoft Dynamics of Power BI? Prodware helpt u graag verder om de juiste oplossingen te vinden.